۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۶۲۱۴۸۱
قربانی کرم خبرداد؛

آغاز فعالیت قرارگاه اربعین از 13 مهر | خدمت رسانی به 300 هزار زائر اربعین

آغاز فعالیت قرارگاه اربعین از 13 مهر | خدمت رسانی به 300 هزار زائر اربعین
مسؤول قرارگاه اربعین قم از آغاز فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و خدماتی این قرارگاه از 13 مهرماه همراه با حضور بیش از 140 مبلغ و خدمت رسانی به 300 هزار زائر اربعین خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان قرارگاه مردمی اربعین قم امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

مهدی قربانی کرم مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم در این دیدار به ارائه گزارشی آخرین فعالیت های صورت گرفته برای پذیرایی از زائران اربعین خبرداد و گفت: خدا را سپاسگذاریم که برای چندمین سال متوالی سر سفره کرم امام حسین(ع) خدمت گذار زائران آن حضرت باشیم.

وی با اشاره به خدمت رسانی به حدود 120 هزار نفر در ایام اربعین سال گذشته، گفت: ما برای خارجی ها سه شبانه روز و برای هم وطنان عزیزمان 24 ساعت اسکان می دادیم و حجم سنگینی از فعالیت ها روی دوش دوستان بود هرچند همه این ها کار کوچکی در پیشگاه امام حسین(ع) هم محسوب نمی‌شود.

قربانی کرم با بیان این که سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ خادم به‌صورت مستقیم در قرارگاه مردمی اربعین استان به زائرین حسینی خدمت‌رسانی کردند، خاطرنشان کرد: بر اساس پیشبینی های انجام شده در ایام اربعین امسال برای حدود 300 هزار نفر خدمت رسانی خواهیم داشت؛ حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مصلی قدس، مساجد و اماکن عمومی دیگر از ۱۳ مهرماه به مدت یک ماه از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت های سال قبل آن قدر تأثیر گذار بود که بعد از ماه صفر که دوستان ما قرارگاه را جمع کردند و این خدمات برچیده شده عزیزان پاکستانی در سیل برگشت به قم در کنار خیابان و پارک ها استراحت می کردند تا جایی که پنج نفر از دنیا رفتند که این مسأله انسان را شهر قم که داعیه دار تمدن اسلامی است خجلت زده می‌کند از این رو امسال 10 روز اضافه تر کار می کنیم تا در سیل برگشت خدمت آنها باشیم.

مسؤول قرارگاه مردمی اربعین قم با بیان این که قرارگاه اربعین هیچ بودجه دولتی ندارد و همه توسط خیرین اداره می‌شود، گفت: البته می طلبد مسؤولان شهری حمایت بیشتری کنند چون این قرارگاه بار بزرگی از روی دوش شهر می بردارد و اگر این خدمات نبود این تعداد انسان کجا می توانستند ساکن شوند؟

وی در ادامه بیان داشت: سال گذشته روی مباحث مذهبی و تبلیغی تأکید زیادی کردیم تا جایی که حدود 130 نفر مبلغ خانم و آقا ورود پیدا کردند و این تعداد امسال بیشتر هم می‌شود، همین طور 1400 قواره چادر به منظور چادری کردن خانم ها توزیع شد که عده زیادی محجبه شدند و عده ای هم اختلافات خانوادگی شان را از طریق همین مجالس حل کردند.

قربانی کرم با اشاره به تأثیر اربعین و امام حسین(ع) در همه مردم دنیا خاطرنشان کرد: این مژده را بدهیم که یک نفر غیر شیعه در سال گذشته در این شهر به مذهب تشیع گروید و این مایه چشم روشنی ما است هرچند این خدمات باید بیشتر و پربار تر ارائه  شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی یاداورشد: عمود نخست پیاده‌روی اربعین مسیر نجف تا کربلا نیست بلکه عمود نخست می‌تواند شهر مقدس قم باشد، هرکسی که از کربلا جاماند نیز می‌تواند به زائرین اباعبدالله خدمت‌رسانی کند.

این فعال فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که علاقه به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در زمینهٔ‌های مکانیکی، طراحی،کامپیوتر، آشپزی، نانوایی، برق‌کشی وهرخدمتی که می‌توانند به زائرین انجام دهند با مراجعه به سایت www.hikarbala.ir ثبت نام کرده و به‌عنوان خادم در قرارگاه مردمی اربعین به زائرین حسینی خدمت کنند./1330/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷
سلام بر زوار اربعین حسینی
ان شاالله سفر بی خطر و همراه با معنویات فراوان باشه
0
0